PATVIRTINTA
Lavėnų socialinės globos namų
Direktoriaus pavaduotojo
Laikinai atliekančio direktoriaus
darbo funkcijas 2024 m. rugsėjo 12 d.
įsakymu Nr. V-25
LAVĖNŲ SOCIALINĖS GLOBOS NAMŲ VYRIAUSIOJO SOCIALINIO DARBUOTOJO PAREIGYBĖS APRAŠYMAS
I. PAREIGYBĖ
1. Lavėnų socialinės globos namų (toliau – įstaiga) Vyriausiojo socialinio darbuotojo pareigybė priskiriama specialistų grupei.
2. Pareigybės lygis – A2.
3. Pareigybės paskirtis - pareigybė reikalinga užtikrinti socialinių paslaugų planavimą, organizavimą, teikimo efektyvumą ir rezultatyvumą.
4. Pareigybės pavaldumas – šias pareigas einantis darbuotojas yra tiesiogiai pavaldus Lavėnų socialinės globos namų direktoriui.
II. SPECIALŪS REIKALAVIMAI ŠIAS PAREIGAS EINANČIAM
DARBUOTOJUI
5. Darbuotojas, einantis šias pareigas, turi atitikti šiuos specialius reikalavimus:
5.1. būti įgijęs socialinio darbo kvalifikacinį (profesinio bakalauro, bakalauro, magistro) laipsnį arba baigęs socialinio darbo studijų krypties programą ir įgijęs socialinių mokslų kvalifikacinį (profesinio bakalauro, bakalauro, magistro) laipsnį, arba iki 2014 m. gruodžio 31 d. įgijęs kitą kvalifikacinį (profesinio bakalauro, bakalauro, magistro) laipsnį ir socialinio darbuotojo kvalifikaciją ar baigęs socialinio darbo studijų programą, ar socialinės apsaugos ir darbo ministro nustatyta tvarka baigęs socialinio darbuotojo praktinei veiklai pasirengti skirtus mokymus; turėti aukštąjį socialinio darbo išsilavinimą;
5.2. turėti ne mažesnę kaip 1 metų patirtį socialinio darbo srityje;
5.3. žinoti ir gebėti taikyti praktikoje Lietuvos Respublikos Konstituciją, Lietuvos Respublikos įstatymus, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimus, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymus bei kitus teisės aktus, reglamentuojančius socialinių paslaugų planavimą, organizavimą, teikimą, finansavimą, kokybės vertinimą ir kontrolę;
5.4. turėti teorinių socialinio darbo žinių apie Lietuvos socialinės apsaugos sistemą, socialinės apsaugos sritį reglamentuojančius teisės aktus, žmogaus teises, Europos Sąjungos šalių socialinės paramos sistemas;
5.5. gebėti organizuoti darbą, rengiant metinius Įstaigos veiklos planus, socialinio darbo planus ir programas;
5.6. vadovautis socialinio darbo vertybėmis ir etikos principais, išmanyti socialinio darbo su intelekto ir psichosocialinę negalią turinčiais asmenimis ypatumus;
5.7. mokėti dirbti kompiuteriu Microsoft Office programiniu paketu;
5.8. gebėti savarankiškai planuoti, organizuoti socialinį darbą ir socialinių paslaugų teikimą Įstaigoje;
5.9. mokėti valdyti, kaupti, sisteminti, analizuoti ir apibendrinti informaciją, daryti išvadas ir gebėti priimti sprendimus;
5.10. išmanyti dokumentų rengimo taisykles.
III. ŠIAS PAREIGAS EINANČIO DARBUOTOJO FUNKCIJOS
6. Šias pareigas einantis darbuotojas vykdo šias funkcijas:
6.1. planuoja, koordinuoja ir kontroliuoja Įstaigos veiklą, teikiamų paslaugų kokybę;
6.2. organizuoja, koordinuoja bei kontroliuoja socialinių darbuotojų, individualios priežiūros darbuotojų, užimtumo specialistų darbą pagal pareigybių aprašymus;
6.3. sudaro socialinio darbo padalinio darbuotojų darbo grafiką ir užtikrina darbuotojų tikslingą darbo laiko panaudojimą;
6.4. kontroliuoja Įstaigos darbuotojų darbo drausmę, užduočių, darbo tvarkos taisyklių, pareigybių aprašymų vykdymą bei teikia pasiūlymus Įstaigos direktoriui dėl Įstaigos darbuotojų skatinimo ar nuobaudų skyrimo;
6.5. konsultuoja Įstaigos darbuotojus, teikia siūlymus dėl iškilusių socialinių problemų sprendimo, atsižvelgiant į asmenų su negalią gyvenimišką situaciją, asmenines savybes, charakterį, užtikrinant darbo vertybių ir principų laikymąsi;
6.6. atlieka praktiką atliekančių studentų, savanorių praktinio mokymo organizatoriaus vaidmenį, paskiria užduotis, atsižvelgiant į jų turimą patirtį, gebėjimus, studentų praktikos kurso reikalavimus, sudaro sąlygas mokytis per patirtį;
6.7. organizuoja Įstaigos darbuotojų susirinkimus;
6.8. organizuoja darbuotojų kvalifikacijos kėlimą ir kompetencijos tobulinimą;
6.9. sudaro pagrindines gyventojų asmens bylas, užtikrina sudarytų bylų saugojimą ir tvarkymą iki jų perdavimo archyvavimui;
6.10. bendradarbiauja darbo klausimais su savivaldybėmis, globos bei gydymo įstaigomis, visuomeninėmis organizacijomis, socialinės globos institucijomis – socialinių paslaugų teikimo klausimais;
6.11. bendradarbiauja su gyventojų artimaisiais, jų tėvais / globėjais;
6.12. savo kompetencijos ribose bendrauja ir bendradarbiauja su kitomis institucijomis, siekiant kokybiškesnio socialinių paslaugų teikimo;
6.13. saugoja ir gina paslaugų gavėjų teises ir interesus;
6.14. laikosi konfidencialumo ir apie gyventojus žinomą informaciją teikia tik įstatymų nustatytais atvejais ir tik siekiant apginti jų interesus;
6.15. vykdo kitus Įstaigos direktoriaus, pavedimus, savo kompetencijos klausimais.
6.16. savo srities klausimais nagrinėja asmenų prašymus, skundus, paklausimus ir rengia atsakymus arba koordinuoja atsakymų rengimą;
6.17. kuria Įstaigos gyventojams aplinką, artimą namų aplinkai;
6.18. ruošia anketas gyventojų, jų artimųjų apklausai dėl teikiamų paslaugų, darbuotojų atliekamo darbo vertinimo, teikia šių anketų suvestinių analizę;
6.19. supažindina gyventoją, jo globėją, rūpintoją, šeimos narius ar artimus giminaičius su socialinės globos atitikties socialinės globos normoms vertinimo išvadomis ir rekomendacijomis, kurias pateikia Socialinių paslaugų priežiūros departamentas prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos;
6.20. supažindina suinteresuotus asmenis su socialinės globos atitikties socialinės globos normoms
įsivertinimo išvadomis;
6.21. metų pradžioje sudaro bendrą socialinės srities darbuotojų veiklos planą;
užimtumo ataskaitą.
IV. ATSAKOMYBĖ
7. Už darbuotojo pareigų netinkamą vykdymą ar nevykdymą, už padarytą materialinę žalą darbuotojas atsako įstatymų nustatyta tvarka.